Great Barrier Reef - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

15 Februari 2018 | Singapore, Singapore

Donderdag 15 februari
We zijn vandaag aangekomen in Singapore nadat we vanmorgen konden uitslapen tot 8 uur. Wat we al van te voren wisten gebeurde. Wakker geworden om 5 uur.
Gisteren hebben we een hele dag op een catamaran van 6 miljoen en 6 maanden oud gezeten. Naam: Passion for Paradise.
Met ongeveer 100 mede snorkelaars zijn we richting de Great Barrier Reef gezeild. Onderweg een aantal eilanden gepasseerd. Het ging zo snel dat we dachten dat we richting de Fiji eilanden zouden uitkomen.
Gelukkig ging het anker op tijd uit en konden we gaan snorkelen nadat we eerst een briefing kregen van een crew member.
“ Als een aantal bomen in het bos dood zijn dan is niet het hele bos lelijk. “
De eerste snorkelplek: snorkel uitrusting perfect, geen water in mijn bril en bleef keurig drijven in de hoge golven.
Resultaat: heel veel grijze stenen.
De tweede snorkelplek: snorkel uitrusting perfect, bleef drijven in de rustige zee en af en toe zout water in mond.
Resultaat: nemo gezien.
Dat was het.
De lunch op het schip was goed en de zon scheen volop. Ik heb genoten. Om 5 uur weer aan de wal in Cairns.
S’ avonds bij een take a way eten gehaald en lekker bij het openbare zwembad opgegeten.

Nu zijn we in Singapore. Het is hier nieuwjaarsdag. De Chinezen vieren het jaar van de hond. Vandaag is het een feestdag en zal de dag worden afgesloten met vuurwerk.

Voor nu zal dit mijn laatste reisverslag zijn.
We hebben een fantastische reis ondernomen. Heel veel gezien, beleefd en gedaan. Vroeg opstaan, verschillende tijdzones gepasseerd. Niet meer weten wat voor dag het is of wat de tijd mag zijn. Door alle indrukken beginnen mijn hersenen nu ook vol te raken en wordt het tijd om naar huis te gaan.

De mensen in Australië zij ontzettend aardig en behulpzaam. Ze maken ook graag een praatje met ons. No worries wordt vaak gezegd. Alles komt goed en dat is ook zo.
We nemen een rugzak vol herinneringen mee.

Groet,
Sita

• 15 Februari 2018 - 11:15

Rietje:

Ogossie, zit het er nu alweer op. Wat is dat voorbij gevlogen. Prachtige verhalen, dus hier ook een beetje genieten. Bedankt dat ik ervan mee mocht genieten. Groetjes.