Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

29 Januari 2018 | Australië, Melbourne

Maandag 29 januari

Gisteren zijn we in Melbourne aangekomen in een hitte van 39 graden. Een mooi stad met koloniale huizen en met vele parken. 3 kwart van de stad bestaat uit parken. Dat maakt Melbourne zo bijzonder. Binnen de circle line is het openbaar vervoer gratis. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt. Tram in tram uit. Zo weinig mogelijk lopen in de hitte. S middags hebben we een aangepaste tour gelopen. We wilden langs de rivier Yarra lopen maar door de hitte was dit niet te doen. Zelf hebben we de tour omgedoopt van bank to bank tour. 3 bankjes overslaan en dan de 4 de gebruiken om bij te komen en als er geen 4 de bankje was dan de kroeg in.
Aan eind van de middag zijn we naar Federation Square gegaan waar je op grote schermen de finale van Melbourne Open kon bekijken. Een unieke belevenis om mee te maken nu toch in Melbourne zijn.

Vandaag, maandag, hebben we fietstour gedaan met een Nederlandse gids, Willem. Gelukkig was het vandaag iets koeler, 29 graden. Fietsen door de stad is goed te doen hoewel fietsen en lopers wel met hetzelfde pad moeten doen.
Willem liet ons alle hotspots zien van Melbourne in 4 uur tijd.
Ze zeggen dat Melbourne vlak is maar ik vond de heuveltjes best pittig en links rijden op een fiets is ook moeilijk.
Maar ik heb zonder rare fratsen de route van 7 km volbracht.
We waren net voor 2 uur terug toen de regen met bakken uit de hemel kwam. De hele middag en tot heden regent het.
Koud is het niet en het is lekker verfrissend.

Morgen gaan we een lange busreis maken van 9 uur langs de Ocean Road. Het begin van de tocht door de outback.
Naar een overnachting in Warrnenbool, gaan we de dag erna Grampians nationale park.
Uiteindelijk moeten we aankomen in Adelaide.
Het tijdsverschil wordt kleiner met Nederland. In Adelaide leven we 9,5 uur verder dan in Nederland.

Groet, Sita

Groetjes

• 29 Januari 2018 - 12:05

Henk En Grita:

Hoi avonturier,

Dat was gisteren dus zweten geblazen ach maar zo'n "bankjes"tocht heeft ook wel wat maar fijn dat het vandaag wat koeler was.
    Henk had graag op jou plaats op de Federation Square willen staan!
    Bijzonder dat er zo veel parken zijn ondanks dat het zo'n grote stad is
    Knap dat het links rijden op de fiets je goed is afgegaan eigenlijk zou je daar een diploma voor moeten krijgen ik denk dat ik er meer moeite mee zou hebben gehad.

Straks lekker slapen en geniet morgen van de Ocean Road ook fijn om even een "zit"dag te hebben.

groetjes ui een miezerig Hoogezand