Reis naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu Reis naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu

Reis naar Adelaide

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

01 Februari 2018 | Australië, Adelaide

Donderdag 1 februari

Na 3 reisdagen zijn we net aangekomen in ons hotel te Adelaide waar we 2 nachten verblijven. Hier kunnen we even bijkomen van de reis, de was laten doen en boodschappen halen voor de Outback.
Het is nu 24 graden en het tijdsverschil is nu 9,5 uur met jullie. Wij leven in tijd vooruit.
De komende dagen loopt de temperatuur omhoog. Morgen wordt het 30 graden en we zijn de evenaar over gestoken. Alles draait hier anders dan op het noordelijke halfrond. Ik heb het in Equador meegemaakt maar het blijft bijzonder.

We hebben onderweg de reis onderbroken door nog vele wandelingen op tussen stops te maken.
Reisdag 1 begon vanuit Melbourne over de Great Ocean road. Een mooie route langs de kust. De weg is een eerbetoon aan de slachoffers van de eerste Wereldoorlog. Er zijn 20.000 Australische slachoffers gevallen die moesten vechten met Engelse soldaten.
Tijdens de rit zijn we gestopt op mooie uitzicht punten.
Langzamerhand richting het binnenland komen we bij een lunchbreak aan. Als er dan 1 toerist roept “ koala” rennen er tientallen toeristen als gekken op af. Fijn dat de koala boven in een boom zit en zich niets aantrekt van alle mensen onder zich. Hij/zij blijft gewoon door slapen.
Tegen de avond aangekomen in Warrnambool. Hier is niet veel te beleven maar dat vonden we niet erg. Even in een pub wat gedronken en gegeten (pubfood) om daarna lekker te slapen in een Best Western motel.

Reisdag 2 ging verder van Warrnambool naar de Grampians Nationaal park. We begonnen met een klim in de Canyon van Australië. De bewegwijzering hield op een gegeven moment op. We zijn maar op de gok naar beneden gelopen. Het pad bestond uit rotsen wat betekend dat de route naar beneden niet makkelijk ging. We zijn in een gebied met veel historische kenmerken van de aboriginals. De eerste oorspronkelijke bewoners van Australië. In de rotswanden zie je tekens van hen gegraveerd. Gek genoeg heb ik ook in Midden Amerika deze tekens gezien. Toen waren ze van Maya’s. Beide groepen leefden honderden jaren geleden. Ze zullen wel hetzelfde gereedschap hebben gehad.
Aangekomen bij ons overnachting motel, volgens de vriendelijke eigenaar het beste motel van het zuidelijke halfrond, zagen we op een voetbalveld tientallen kangaroos. Mooie dieren en er leven 80 miljoen van deze viervoeters in dit land.
De eigenaar verzorgde een BBQ.
Lekker om een BBQ zitten, kampvuur erbij, misschien een stukje muziek en de kok die roept: your steak is ready. Zo zagen we de avond voor ons. Dus maar even na de BBQ gaan douchen want we gaan toch weer stinken in de rook. Rond half 7 begon het feest en we hadden trek.

Helaas is een BBQ iets anders in Nederland.
Australië dan wat wij doen. De lady van het hotel kwam er aan met een blad vol frikandellen en iets wat op een hamburger leek.
Een paar schalen met salade( deze waren lekker) en kleine stukjes droog brood. Het vlees was koud.
De avond en nacht waren erg koud ( net als het vlees). Ons lichaam is dit niet gewend. In de ochtend kwamen we er achter dat het bed voorzien was met een elektrische deken. Hadden we dit maar eerder geweten.

Reisdag 3
Vanmorgen om half 9 weer vertrokken met de bus. Vandaag alleen maar onderbreking om te gaan lunchen.
De snelweg, A6, gaar dwars door slapende dorpjes. Druk is het hier niet. Ik kan de tegenliggers tellen op 1 hand.
Straks gaan we ergens eten in Adelaide en morgen bijkomen van de afgelopen 2 weken. Uitslapen, shoppen en boodschappen voor de komende dagen. Ook wel even lekker.

Voor de komende dagen is er weinig of geen WiFi. Dat was de de afgelopen nacht ook al het geval in het mooiste motel van het zuidelijke halfrond

• 02 Februari 2018 - 17:28

Henk En Grita:

Hoi Sita,
    Weer heel wat beleefd in de afgelopen dagen vooral de evenaar oversteken dat is en blijft vast een bijzondere ervaring en dan de bbq..........
    Je zal inmiddels wel weer zijn opgewarmd .
    De komende dagen tijdens de lange busreis heb je even tijd om een beetje bij te komen en op naar Coober Pedy op de foto's te zien wordt dat een hele bijzondere ervaring.

Groetjes van ons