Wist je dat..... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu Wist je dat..... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu

Wist je dat.....

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

08 Februari 2018 | Australië, Darwin

Donderdag 8 februari
We zijn vanavond in Darwin aangekomen. Het weer is nu broeierig, 29 graden.
De afgelopen dagen heeft het flink geregend. Er is 300 ml. Water gevallen waardoor er een aantal wegen in het National park Kakadu onbereikbaar zijn.
Vanuit het vliegtuig is duidelijk te zien dat we in een groene wereld zijn gekomen en dat de rots stenen en het rode zand verleden tijd is.
Morgen gaan we naar het nationaal park. Wel met een omweg maar we zullen er vast wel aankomen. We bezoeken het aboriginals culturele experience en slapen 2 nachten in het nationaal park.
In Australië zijn 800 stammen van de aboriginals en ze hebben allemaal een andere taal.
We gaan ook een boottocht maken in het moeras gebied bij zonsondergang. We hopen dan krokodillen , alligators en andere enge dieren te zien.
Kortom, het worden 2 andere dagen dan we de afgelopen weken gewend zijn.

Vandaag hebben we de morgen nog in Alice Springs doorgebracht. Nadat we uitgecheckt hebben uit het hotel, zijn we in de botanische tuin gaan ontbijten.
We vonden dat een bezoek aan de flying doctor niet mag ontbreken als je in Australië bent.
Omdat het hoofdkwartier van de Royal Flying Doctor Service in Alice Springs is, was dit een mooie aangelegenheid.
Het gebied dat ze bestrijken ligt binnen en straal van ca 800 km rond Alice Springs. Er wonen ca 35.000 mensen in dit gebied.
De organisatie is opgericht in 1928 door meneer Flyn. De hele geschiedenis hebben we in een hologram film gezien in de museum. Erg interessant.

Nog even wat weetjes.
De afgelopen dagen hebben we 1532 km gereden van Adelaide naar Alice Springs.
De busritten zijn samen 22 uur geweest zonder stops.
Dat we 3 liter water per dag mee moesten nemen.
Dat ik nu al geen drinkwater meer kan zien.
Dat we de komende 2 dagen waarschijnlijk weer geen WiFi hebben.

Groet,
Sita

• 09 Februari 2018 - 18:28

Henk En Grita:

Hoi Sita,

weer heel wat gezien en informatie op gedaan interessant ook voor ons wij wisten nl niet dat het hoofdkantoor van de flying doktors in Alice Springs gevestigd was en wat een groot gebied bestrijken ze!
    Dat was even een afwisseling en totaal iets anders dan Canyons,parken en zonsopgang/ondergang.
    Maar nu nog hopen (of niet)dat je nog krokodillen en andere enge beesten ziet tijdens de boottocht
    en dat jullie een stabiele boot hebben!

en weet je .....
    dat wij het na 100km al zat zijn
    dat wij sinds wij een busreis naar Parijs hebben gemaakt(13 uur!)wij niet meer met de bus gaan
    dat wij snappen dat het water je neusgaten uit komt
    dat wij het jammer vinden dat je even weer geen wifi hebt

groetjes Henk en Grita