Safari - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Sita Beverwijk - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

06 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Het is even geleden dat ik een bericht op de site heb gezet. Dat komt voornamelijk dat we een aantal dagen geen WiFi hebben gehad omdat we in een natuurpark zaten.

Vanaf de schapenfarm zijn we onderweg gegaan naar Addo Elefant nationaal park. Voordat we de auto instapte hebben we met Henry, een werknemer van de schapenfarm een grot bezocht waar painting aanwezig zijn van 7000 jaar gelden.
Henry kon in mooi Zuid-Afrikaans vertellen over het ontstaan van de painting.
7000 jaar gelden hadden we de kleine bosjesmannen en de grote koimannen. Beiden volkeren leven naast elkaar maar er was wel rivaliteit. De bosjesmannen maakte dieren dood als ze eten voor zichzelf en de familie nodig hadden. Om het leed van de dieren enerzijds te verzachten, schilderde ze met het bloed, urine en vet van de dieren, het beest op een steen. Het dier werd gedood met pijl en boog. Voor ons waren het vlekken op de rots maar Henry kon met een klein stokje precies uitleggen wat het moest voorstellen. En ja dat zagen we dan ook wel in de vlek terug.
De koimannen schilderde de afbeeldingen in het wit wat met botten ten maken was.
Het was een interessant verhaal.
Naar 3/5 kwartier hebben we afscheid genomen en zijn we vertrokken naar Addo.
Onderweg hebbben we veel wegonderbrekingen gehad.
Het was weer een rustige weg en daarom ook leuk om te zien dat vele werknemers met weinig gereedschap aan het werk waren.
In Janssenville even gerust en getankt. De tank is vol met benzine voor ongeveer € 26,00.

We zijn Addo en hebben een vrijstaand cottage gekregen. Een prachtig uitzicht vanaf ons balkon.
Meteen voor de volgende ochtend en avond een game drive geboekt.
Het was beiden keren echt genieten en we hebben 3 dieren van de big five gezien. De olifant, de buffels en de leeuw. Daarnaast nog vele andere dieren zoals zebra’s , apen, kuzu’s, schildpadden o.a.

Vandaag zijn we terug naar de kust gegaan. Via de toeristische tuinenroute. We slapen in een hotel dit keer.
Vandaag even een vakantiedag. Lekker gewandeld aan het strand. De zee is nog te koud om er in te gaan ondanks de temperatuur van rond de 24 graden. Het is in zuid Afrika nu lente.
Morgen gaan we hiken in Tsitsikamma.